top of page
DE MELATI
In de Indonesische cultuur wordt de Melati (Indische jasmijn/Jasminum Sambac) gebruikt bij speciale gelegenheden en ceremonies vanwege haar heerlijke geur en witte blaadjes. Daarom kiezen wij de Melati als herdenkingsteken voor de slachtoffers van de Japanse bezetting tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederlands-Indië en daarbuiten.
De Melatie speld wordt tijdens ceremoniële bijeenkomsten met respect en trots gedragen. Ook in Zwijndrecht vragen we bezoekers de Melati te dragen.
De Melati is hier verkrijgbaar.


bottom of page
